Εγκατάσταση κλιματιστικό οικιακού τύπου σε τροχόσπιτο

Ιδεές προτάσεις για ιδιοκατασκευές....μαστορέματα στο αυτοκινούμενο και στο τρχοχόσπιτο μας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
kastrinos
ΝΕΟΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 212
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 25, 2016 7:52 pm

Εγκατάσταση κλιματιστικό οικιακού τύπου σε τροχόσπιτο

Δημοσίευση από kastrinos » Πέμ Μαρ 24, 2016 2:38 pm

Υπάρχουν περιπτώσεις, ειδικά σε τροχόσπιτα που δεν μετακινούνται, σημασία να παίζουν τα χρήματα σε ότι αφορά την επιλογή του κλιματιστικού.

Υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθεί κλιματιστικό οικιακού τύπου. Για να γίνει όμως σωστά η εγκατάσταση με τις λιγότερες επιπτώσεις στο τροχόσπιτο θα πρέπει να γίνει σωστή επιλογή τόσο της μάρκας όσο και του μοντέλου του κλιματιστικού. Θα πρέπει επίσης να είναι, το δυνατόν, μικρών διαστάσεων και βάρους, όσο και η ενεργειακή απόδοση του. Πλέον θεωρώ ότι ένα μοντέλο inverter A++ είναι επιβεβλημένη επιλογή.
Προτείνω επίσης να μην είναι No name κινέζικο γιατί αν χαλάσει είναι δύσκολο να επισκευαστεί στο χώρο του τροχόσπιτου.

Για την εγκατάσταση του θα χρειαστεί αρκετός χρόνος και σωστός μάστορας.
Πρώτα από όλα θα πρέπει να γίνουν το δυνατόν οι λιγότερες τρύπες στο τροχόσπιτο. Ουσιαστικά απαιτείται μία και μόνη και αυτή γίνεται στο πάτωμα. Η εσωτερική μονάδα μπαίνει μέσα σε ένα από τα ντουλάπια και η εξωτερική στη μπαγκαζιέρα. Όλες οι σωληνώσεις μπορούν να γίνουν κρυφές.

Οδηγίες

Εξωτερική μονάδα.

Η εξωτερική μονάδα τοποθετείτε στην μπαγκαζιέρα και θα βιδωθεί στο πάτωμα της που είναι ξύλινο. Το μέρος της μονάδας που έχει το μεγαλύτερο βάρος (εκεί που είναι ο συμπιεστής και ο μηχανισμός) να είναι στο κέντρο της μπαγκαζιέρας.
Η μονάδα να σταθεροποιηθεί πάνω σε πλαστικές αντικραδασμικές βάσεις με τις δύο πίσω πιο ψηλές από τις μπροστινές για να δώσει κλίση προς τα εμπρός. Η κλίση χρειάζεται για να παίρνει αέρα από πίσω ο μηχανισμός και φυσικά με ανοικτό το καπάκι μπαγκαζιέρας κατά την χρήση για να φεύγει ο ζεστός μπροστά.

Σημαντικό. Δεν παίρνουμε ρεύμα μέσα από το τροχόσπιτο. Δεν αντέχουν τα καλώδια του. Φτιάχνουμε ένα μακρύ καλώδιο (3χ2,5) από την μονάδα μέχρι το σημείο που φτάνει η παροχή (μπαλαντέζα) για το τροχόσπιτο και τοποθετούμε σωλήνα διαφυγής υγρών που βγάζει η εξωτερική μονάδα έξω από την μπαγκαζιέρα για να μην πέφτουν υγρά πάνω στο πάτωμα της.

Εσωτερική μονάδα.

Η εσωτερική μονάδα συνήθως τοποθετείται μέσα στο ντουλάπι. Πριν ξεκινήσει όμως η κατασκευή πρέπει πρώτα να τοποθετηθεί, σαν πλάτη, στον τοίχο του τροχόσπιτου ένα κόντρα πλακέ θαλάσσης σε μέγεθος λίγο μεγαλύτερο από αυτό του εσωτερικού μηχανισμού. Το ξύλο θα σταθεροποιηθεί με κόλα σιλικόνης που θέλει την ώρα της να πιάσει (24ωρο για σωστή δουλειά) και μερικές ξυλόβιδες. Σε αυτή τη βάση θα τοποθετείται ο μηχανισμός και ΟΧΙ απευθείας στον τοίχο του τροχόσπιτου. Δεν μπορεί ο τοίχος να κρατήσει το βάρος του. Για να μένουν τα πορτάκια ανοικτά τοποθετούμε ¨κομπάσα¨ (θα τα βρείτε εκεί που πουλάνε υλικά για ξύλινες κατασκευές), υπάρχουν τα απλά μηχανικά αλλά εγώ έβαλα με αμορτισέρ (θέλουν προσοχή στην τοποθέτηση, έχουν και σχεδιάγραμμα για βοήθεια).

Η τοποθέτηση να γίνει όσο πιο ψηλά στο ντουλάπι γίνεται αρκεί να μπορεί να μπορούμε να βγάζουμε τα φίλτρα για καθάρισμα.
Ο εσωτερικός μηχανισμός πρέπει να είναι αλφαδιασμένος. Εδώ είναι τώρα το μπέρδεμα αν το τροχόσπιτο δεν είναι αλφαδιασμένο θα πάρεις λάθος μετρήσεις. Εγώ επαλήθευσα το αλφάδιασμα με μέτρησες σε πόντους αλλά ΟΧΙ από την οροφή του ντουλαπιού που έχει κλίση αλλά από τη βάση του ντουλαπιού που είναι παράλληλη με το πάτωμα.

Σωληνώσεις – καλώδια.

Και πάμε στα δύσκολα. Τα προηγούμενα δεν ήταν τίποτα. Μετράμε την απόσταση που θα καλύψουν οι σωληνώσεις και τα καλώδια και τα ετοιμάζουμε από πριν, πρόσθεσε και δύο μέτρα για σιγουριά. Θέλει πολύ καλό ¨χέρι¨ για να γίνουν οι γωνίες χωρίς να τσακίσει ο χάλκινος σωλήνας.
Για να περάσουν οι σωληνώσεις - καλώδια στο τροχόσπιτο ίσως χρειάζεται μία τρύπα. Πριν κάνουμε την τρύπα έχουμε μια επιλογή. Κάτω από το τροχόσπιτο έχει τρύπες για τον αερισμό του. Δοκιμάζουμε μήπως μας εξυπηρετούν. Αν όχι αναγκαστικά θα κάνουμε μια τρύπα στο πάτωμα. Χρειάζεται ποτηροτρύπανο για σωστή δουλειά. Αποφασίζουμε που εξυπηρετεί η τρύπα και την κάνουμε με υπομονή γιατί το πάτωμα είναι πολύ σκληρό. Δεν περνάμε σωλήνες - καλώδια όμως. Πρώτα στεγανοποιούμε την τρύπα με κατάλληλο υλικό. Αφού είναι Ok η στεγανοποίηση περνάμε σωληνώσεις - καλώδια. Οι σωληνώσεις και τα καλώδια από την εξωτερική μονάδα μπορούν να κινηθούν κάτω από το τροχόσπιτο με μια τρύπα στο πάτωμα της μπαγκαζιέρας μέχρι να φτάσουν στο σημείο που ανοίξαμε την τρύπα στο πάτωμα του τροχόσπιτου και ακριβώς κάτω από την εσωτερική μονάδα.
Μεγάλη προσοχή όταν θα έρθει η ώρα να σηκωθεί ο σωλήνας και το καλώδιο προς τα πάνω για να βρει την εσωτερική μονάδα. Ίσως πρέπει να ανοίξουν επιπλέον τρύπες για να οδηγηθούν μέσα στο ντουλάπι που θα μπει η μονάδα. Εκμεταλλευόμαστε τα έπιπλα του τροχόσπιτου για να διατηρηθούν κρυφές οι σωληνώσεις -καλώδια και φτάνουμε στο ντουλάπι.
Εδώ η σύνδεση του μηχανισμού με τις σωληνώσεις και το ρεύμα σπάει νεύρα γιατί έχουμε περιορισμένο χώρο να κινήσεων. Μετά αφού τελειώσουμε με κομμάτια πλαστικού ή ξύλου ιδίου χρώματος με αυτό του τροχόσπιτου καλύπτουμε τις κάθετες σωλήνες.
Εννοείται ότι με τις χάλκινες σωλήνες - καλώδια υπάρχει η πρόβλεψη να έχουμε περάσει και τη σωλήνα που βγάζει το νερό της εσωτερικής μονάδας.
Τα υπόλοιπα είναι τυπικές διαδικασίες του ψυκτικού, τροφοδότηση με ρεύμα, φρέον κλπ.
Εσύ μπορείς να του φτιάχνεις καφέ!
Για άλλη μια φορά να πω ότι η τοποθέτηση εξειδικευμένου κλιματιστικού για τροχόσπιτα είναι η καλύτερη λύση.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
τα ύστερα τιμούν τα πρώτα

Απάντηση

Επιστροφή στο “ΜΑΣΤΟΡΕΜΑΤΑ”